Cerita Aku III  

Friday, October 17, 2008

kepada yang tak tau, aku nih dah ada sejibik kereta... ala, viva kecik jer... kiut jer kereta tuh, walo kesian aku tengok kereta tu sebab jarang sangat aku cuci... bukan faktor malas (hahaa... alasan!) tapi sebab di Kuching nih selalu hujan... dah la jalan yang aku pakai ke office dari rumah tengah buat upgrade... ulang alik ke opis dulu pun slalu gak hujan...

tapi bukan itu cerita aku hari ni... cerita aku kali ni bermula ketika the very first meeting aku dengan director aku... in fact, 3 hari lepas...

waktu tu, sesi memperkenalkan diri seperti biasa berlangsung... and aku, dengan vogue nyer memperkenalkan diri... AD la katakan... omputeh memanjang... tersasul sikit-sikit tapi peduli hapa aku...

lepas sesi tu, kami meeting mengenai staf-staf lama nak pergi travelling... so diorang plan la all the route etc... tetiba

"tomorrow morning, you send me and sally (bukan nama sebenar) to airport... around 10am," arah director aku...

"No probs," dengan confidentnyer aku menjawap...

"you bawak hillux or pajero office esok," dengan slamber nyer boss aku bercakap sambil melihat document kat tangannya...

"ek," aku dah nebes... nak berpeluh gak ku dibuatnya...(bukan sebab aku takut bawak kereta besar or even kereta office... tapi sebenarnya..)

then ada la sorang mamat nih, menyampuk... "boss, dia takder lesen boss!" then, semua mata memandang aku and dengan tanpa bersalah semua ketawa terbahak-bahak... termasuk la boss tu sekali...

malu siot! cis cis cis... kalo aku tahu, dah lama dah ku ambik lesen (yes, jijul... you win! :p ) dah la kena ugut takkan di comfirm dalam tempoh yang sepatutnya kalo takder lesen... huhuu...

waktu meeting tu terpaksala aku buat comment ala-ala artis "to tell you the truth, saya nih, takder lesen... dan dari situlah lagenda erryos, wak yang tidak berelsen bermula...

:P


15 comments: to “ Cerita Aku III

Design by Amanda @ Blogger Buster