Cerita aku II  

Tuesday, September 16, 2008

Cerita nih terjadi sewaktu aku 2nd year di U aku... Waktu tuh aku baru berkenalan dengan this group of people, turns out to be my good friends now...

diorang semua satu apartment, tapi lain-lain bilik. selain diorang ada a few orang lain duduk di apartment tuh... biasa la kan, hostel U... semua campur2 faculty etc...

dijadikan cerita, hehee..., aku pergilah melepak di apartment tu since aku menyewa di luar campus. diorang tengah makan nasi kenduri yang ditapau oleh one of their housemate. Budak yang bawak tapau kenduri dari rumah tuh, Yunus (bukan nama sebenar), ajak aku join. Siap panggil nama full aku lagi tu... Aku hairan coz aku tak pernah jumpa dia sebelum nih di apartment tu. Aku dengan muka tak tau malunyer dalam bab makan2 nih, join jer... waktu tuh, cume si yunus dan kawan ku sorang jer tengah makan. Yang lain takder di rumah.

Sambil-sambil makan tu, sembang-sembang la ngan si Yunus nih:
(berikut merupakan perbualan aku... hehee... takder tokok tambah nih, since aku ingat sangat pasal aritu.)

aku: Eh, camner ko tahu nama aku ek?
Yunus: Aih, bukan ko best fren adik aku ker, Man?
aku: Ko abang si Man tu ker, Bila dia balik sini?
Yunus: Ha'ah... Tak tahu la bila dia balik sini.
aku: Kalau ko aku tak kenal... kalo abang Man sorang lagi, yang selalu dengan Kak Piah, (my senior di sekolah menengah) aku kenal sangat muke dia...
Yunus: Aih, AKU LA TU...
aku: ek!

(yes, u r right, semua family member best fren aku tu kenal aku, dari yang tua til yang sekolah, auntie die pun siap knal aku, p waktu tu aku tak ingat sangat muka diorang, except bapak kawan aku...)


3 comments: to “ Cerita aku II

Design by Amanda @ Blogger Buster