Women Power  

Wednesday, September 24, 2008

aku tak tau lah... nak kata aku malas, tapi orang kata aku rajin... (mwahahaa... orang2 yang sama opis n kengkawan aku... takyah nak komen... hahahaa) Tapi aku memang sangat2 malas sekarang nih... nak keje pun aku perlu paksa diri... kalau tak, memang tak tersentuh langsung keje aku nih...

kawan ku cakap, maybe ni la syndrome saat-saat akhir keje... hahaa... maybe kot... aku perlu buat serahan tugas p payah tol ku nak buat. di opis, aku bagitau "eh, buat di rumah lah"... sampai rumah, malas la pulak... pagi2 before mandi tu, berazam hari ni perlu siapkan fail sekian, sekian... then, almaklumnye... sekian terima kasih la keje aku... hahaa...

aku dah setahun lebih keje kat sini... best owh... cume adela sekor dua beruk2 yang menyakitkan hati... other than that... best la... terutama my direct supervisor... seorang wanita muslimah yang mencerminkan kehidupan di zaman moden... dari beliau, aku belajar akan erti sabar dalam keje, try not to judge people, positive and yang paling penting, sibuk walo macam mane sekalipun, solat jangan tinggal... perlu seimbang la...

sesetengah orang mungkin mempertikaikan, alah, kalo dah "alim ulamak" sangat, pakaian litup semacam, nak bersukan or berakiviti yang memerlukan campuran laki n ompuan pun tak boleh pegang sikit pun, camner nak keje?! nak aplikasi "team work" lam aktiviti pun payah...
TAPI dari beliau, aku dapat tengok, laki dan ompuan bekerja, bergurau gila2, tapi masih di dalam batasan agama... pegang2 laki n ompuan? NO WAY MAN... even sewaktu kami buat team building... can u imagine that?! AND, the way dia kerja menjadi aku punyer target dalam career life aku... very effective and cepat...

WOW! that's the only word yang aku leh describe pasal dia nih...
WOMEN POWER!

tapi manusia tak lari dari kekurangan... tu biasa la... as long as kita leh perbaiki diri dari masa ke semasa... right?!


8 comments: to “ Women Power

Design by Amanda @ Blogger Buster