Banjir...  

Tuesday, January 13, 2009


Suatu petang, 12 januari 2009...

"Woi, woi, tangga ko lok!" colleague sama tempat kerja aku memanggil sambil tangan nya menyelak blinder tingkap kaca bilik ku...

"Eh, jap lok... ku nak email menatang tok lok," aku dengan perasaan annyoed nya mengerutu, bukan kepada kawan ku, p kepada email yang memerlukan konsentrasi tinggi itu (kandungan: sulit)...
"tangga ko, opis kita banjir!!"

"hah?! Biar mena ko tok" aku bergegas mendekati rakanku di tingkap…

“Ya Allah…” Aku terkejut!

Sekeliling bangunan opis aku dikelilingi oleh lautan air kuning dan kereta-ke
reta berhenti kerana tidak dapat mengharungi air yang memenuhi jalan raya depan opis kami… ibarat air teh manis yang tertumpah dijalanan dan semut-semut hitam kecil menghurungi tepi-tepi air manis itu.

Kekadang, terdapat sebahagian kereta yang tabah menempuhi dugaan hidup (hehee…) tersebut dan hampir tersekat di tengah-tengah lautan air kuning tersebut.Tengah sibuk-sibuk melihat dan mengomen pemandu-pemandu stun yang tidak sayang dengan kereta meredah banjir, tetiba aku teringat…
ALAPAK, GINEY KU NAK BALIT TOK!!!

Akhirnya... Aku bukak kasut n meredah banjir... Huhuuu... sian aku...

sekeliling opis aku...

aku n off-mate ku

Lori kureng hajjaz yang laju gil babas n mancit aik ke aku!

aku berjalan dengan penuh voguenya berkaki ayam di depan opis/hock lee centre


Hock Lee Centre


8 comments: to “ Banjir...

Design by Amanda @ Blogger Buster